söndag, augusti 30, 2015

Gamla fina plåtburkar är något som alltid är roligt att hålla utkik efter på loppisar, enligt mig. Nu har jag lyckats samla på mig en del och några av mina favoriter har jag här hos mig i Malmö.


Mitt senaste burk-fynd är knäckebrödsburken! Den kommer från Souvenir och jag köpte den på Malmö Dekorativa för 100 kronor. Den är perfekt för runda stora knäckebröd eller såklart för en massa andra saker.


En mintgrön burk från Svea choklad AB fick följa med mig hem från Samlarmarknaden i Degeberga förra året. Hemma hos mig agerar den te-burk och är kanske en av mina absolut bästa burkar.

De här två blå-svarta burkarna fick jag av en gammal dam vid namn Berit som jag blev kompis med för ett antal år sedan. Burkarna är från Kärna kaffe.





Här är min fin-burk inhandlad av Erik förra sommaren för nästan inga pengar alls. Kan inte sluta förundras över hur gullig den är.








Inga kommentarer: