söndag, april 16, 2006

Minne


Okej, vi har gjort massa saker, vet inte om jag orkar skriva allt. Men, iaf resan börjar på shell vid ullevi, vi tar bussen kl 17 (har jag för mig) första stoppet blev vid Halmstad där jag och min medtagna macka. Resan fortsätter mot Trelleborg där vi ska ta färja till Sassnitz, tyvärr gick färjan 1 h senare för den väntade på ett tåg. Urk, det vard en värsta färjan jag har varit med om, tror tyskar verkligen att rök förvinner bara för att man sätter upp en "rökning förbjuden" skylt? tydligen. Iaf. vid 3 tiden hoppar vi på bussen igen och vi åker vidare. tyvärr är jag sämst på att somna på bussar, så gissa hur det gick?! 30 min sömn.

Väl framme i Prag efter någa pauser går vi in på ett sliskigt hotell i opatov, vi lämnar våra saker och går och äter mat, senare åker vi ner på stan. Dagen efter guidad tur i prag. Den staden är nog en av mina favoriter, så färgglad, och så vacker! Dagen där på åker vi till nån skola och går en rundvandring, där vi bla får sätta ut England & London på en karta! Vi spelar för 9:orna och äter i deras bamba. Maten var speciell men de uppskattade nog musiken :) Vi fortsätter mot Brno, en stad som är i storlek mellan Göteborg & Malmö. När vi stannar utanför hotellet ser vi massa männsikor utklädda (sminkade och de bar gamla vackra kläder), vi undrar såklart vad som händer. Senare får vi veta att de spelar in en Tv-serie, vilken Marie tittar på! I Brno åker man spårvagn hit & dit, vi har shoppat, spelat på IKEA, kollat i grottor och massa mer. Detta är ett minne för livet! TACK !



1 kommentar: