söndag, januari 11, 2009

Söndagsångest

Dagen börjar alldeles försent, eftersom min pappa glömmer bort att jag existerar när han jobbar framför sin dator.
I fredags tillbringade jag en lång stund på stan med Johanna K och senare Andreas. 
Det började med att vi begav hos mot Masthuggskyrkan och jag hittade min nya favoritplats i staden. Med utsikt över hela hamnen planerade jag för en framtida picknick. 
Vi åkte vidare på vår vandring med riktning in mot stan och började shoppingturen smått. Vi hängde i Domkyrkan ett tag och blev stirrade på.  Johanna fick fota turister framför altaret. 
Vi tog en fika och det var då Andreas dök upp. Senare skulle jag handla till min och Jonnas tacokväll och J&A skulle vänta på restaurangätande. 
Jonna kom vid 20.00 någonting och att jag skulle lagat mat innan, vilket jag hade missat, lite halvt. Vi lagade i vilket fall tacos, tittade på let's Dance (fast missade blondinbella) och dansade till schlager tills stereon skulle sprängas. Dessutom gjorde vi halsband av kassettband. Najs som fan. Och vi tog bilder på datorn. Såklart. Jagharsaknatdig.
Gårdagen bestod av plugg och party. Om man nu ska kalla det party. Pinsamt och roligt var det i vilket fall. Och jag åt en korv på vägen hem och Jonna slog rekord medan Christoffer bad en rökare om råd. 
Väl hemma ringde någon som ville att jag skulle ta en taxi. 
Ytterst spännande kväll må jag säga.



Inga kommentarer: