onsdag, september 09, 2009

090909


Jag var ju nästan tvungen att skriva idag. Detta speciella datum.
Idag har inte mycket spännande hänt, jag har mest konstaterat att jag borde vara ett vandrande strålningsobjekt. Man borde kanske akta sig för mig, med tanke på hur mycket jag har röntgas.
Igår håvade vi plankton. Det var jätteäckligt och de flesta i klassen bestämde sig för att aldrig bada igen. Vår lärare hävdade dock att det är dessa små äckliga kryp som är grunden till ekosystemet i dammen. Usch tänkte jag och tittade bort när Malin fångade en trollsländelarv.
I helgen var det kräftskiva och som vanligt fotade jag inte, men det gjorde minsann Johanna. Självklart snodde jag en bilder.
För övrigt är växtplankton jättefina.


1 kommentar:

Minnsdu? sa...

Ingenting och allt som fanns, överallt och ingenstans.