tisdag, maj 01, 2012

Miljonjakten & Stockholm

Min mini- semester börjar lida mot sitt slut, så jag tänkte att jag skulle sammanfatta mina lediga dagar i ett par inlägg.

Efter vår redovisning i Fässbergs kyrka åkte jag hem för att packa för mitt första äventyr, vilket skulle gå av stapeln på fredagen. Mamma hade vunnit chansen att vinna 10 miljoner kr på Miljonjakten och vi skulle åka till Stockholm och vara med på tv-inspelning. Vem som vann och hur mycket är hemligt än så länge, men jag kan tala om att det inte var vi. Tyvärr.






Fint var ändå att vi fick träffa lite andra från vårt postkodsområde, däribland SM-vinnaren i ordvitsar. Han var fantastiskt rolig.


Vi bodde på Hotel Sign Clarion på Alvar Alto våningen.

Jag har förälskat mig, precis som Johanna, i hotellfrukostar. Här var dock frukosten lite för vanlig för min del, men helt klart godkänd.


Vi hade två timmar på oss att ta oss runt i Stockholm innan vi skulle befinna oss på tåget hemåt. Vi passade då på att gå till Urban Outfitters, COS och H&M Home, vilka inte finns i Göteborg än.


Urban Outfitters har, kanske, världens finaste tak.

Inga kommentarer: