tisdag, september 18, 2012

Ibland så.

Ibland har man perioder då man hela tiden tycks ta fel beslut. Perioder då man tänker varför sa jag sådär egentligen, fler gånger än vanligt. Man lovar sig själv att sluta ta de där dåliga besluten, men om och om igen lyckas man bryta de där löftena. Man sätter sig i situationer man aldrig trodde man skulle hamna i. Situationer man borde ta sig ifrån, men som tycks hålla fast i en. När man väl tar sig ur en av de där felaktiga situationerna, är det inte heller för att man själv bestämde sig för det, utan för att någon annan sa stopp. Någon annan bestämde att nu räcker det, jag vill inte mer.

Då börjar det om igen och man har skaffat sig de där såren, de där perioderna och de där situationerna man inte ville ha, de där som kändes så inihelvetejävla onödiga. Tiden läker alla sår sägs det eller så är det bara så att man lär sig leva med dem, som hon sa i sitt sommarprat, ni vet hon som är gift med Jan Malmsjö.

I en sådan där period har jag varit i ett tag nu, men jag tror att jag är på väg därifrån.

Bilden kommer härifrån

Inga kommentarer: