måndag, mars 04, 2013

Rom än en gång

Älskade, finaste Rom. Jag tänker på den här resan lite då och då. Jag tänker på när jag och Daphne gick ner till den lilla butiken med den gulliga gubben och köpte bröd på morgnarna, på när Lenore blandade drinkar hemma i vår lägenhet om kvällarna, på hur vi köpte små kex som vi delade på när dagarna med skolan kändes lite för långa. Jag tänker på när vi gick och dansade i Testaccio, på när jag och Sarah satt nere vid floden mitt i natten, på när Petra köpte bröd direkt från bageriet, på när vi vandrade gata upp och gata ner med professorn Ola i täten och på hur vi försökte dricka kaffe som italienarna. Gud vad fint det var alltså, kan vi inte bara åka iväg igen?
















Utanför Palazzo dei Congressi

Via Appia





Tivoli

Daphne & Lotta

Inga kommentarer: