tisdag, april 09, 2013

Påsk, Bergslagen & en natt i Vadstena

På påskaftons morgon hoppade jag in i bilen tillsammans med mina föräldrar och påbörjade resan mot Vasselhyttan i Bergslagen. Vi skulle nämligen fira påsk med Mats, Marie och Filippa!



Mamma hade tidigare sagt att jag skulle älska deras hus och det var ju bara att konstatera att hon hade helt rätt. Det är sådär lite lagom ruffigt och lantligt tillsammans med stor dos charm. Precis som det ska vara.







Isen på älven dekorerades av ett tjusigt mönster dagen till ära.



I Mats och Maries sovrum fanns den här fina tapeten.

De flesta åkte längdskidor på påskdagen. (Det var så ljust att jag inte riktigt såg vad jag gjorde = mamma är oskarp)

Jag som tycker att påsk betyder vår, protesterade mot skidåkningen genom att sitta i solen och vänta på vår gemensamma fikapaus.

Köket säger jag bara. Turkosa skåpsluckor med snabel-beslag + den här fantastiska tapeten.



När påskmaten var uppäten åkte vi vidare till Vadstena. Där bodde vi en natt i mammas gulliga lägenhet, promenerade i solen och gick på loppisar.

Inga kommentarer: