söndag, januari 05, 2014

År 2013

År 2012 hände massor med saker som var jobbiga och ledsamma, så vid tolvslaget på nyårsafton bestämde jag mig för att 2013 skulle bli så himla mycket bättre.


Januari år 2013 startade tillsammans med de här två fina i Borås.


I februari åkte jag till Lund. Där dansade vi, hade melodifestivalkväll och tittade på Lejonkungen.



En lördag i mars bjöd jag Jonna och Lenore på brunch.

I april skrev jag: "I flera veckor har jag och min 95-åriga granne Elisabet skickat lappar till varandra. Vi har sprungit upp och ner i den halvtrappa som är emellan oss och lämnat lappar om utflykter och besök vi ska få.  Vi har försökt bestämma en dag för en fika, men ständigt lyckats gå om varandra. Men idag har vi planterat om ett träd utanför vårt hus." 


Under majmånad, som startade efter rejält valborgsfirande i Lund, gick jag tillsammans med Erik och Lisa på Älvborgsbron mitt i natten, hängde ofta ut från min franska balkong och sträckte ut armarna i solen, var på Rörö och målade en pinnstol ljusblå, fick Vi är inte sådana som i slutet får varann, minglade på en 20-talsfest och gick på loppisar.

I början på juni dansade, sjöng och hoppade vi till en fantastisk Håkan Hellström på Slottskogsvallen. Det var en himla fin start på sommaren.

Under juli gjorde jag och Jonna egen sushi, jag var ute på Rörö, åkte till London, var på Tjörn och blev på stranden vid Gislövs hammar kysst av Erik för första gången. 


I augusti åkte vi på hemligt äventyr till Lysekil, tog en dag färjan till Södra skärgården och firade Jonnas födelsedag med att dansa hela natten lång.


Erik kom tillbaka till Göteborg i september. Vi pluggade på Rörö, picknickade utanför mitt hus, såg fantastiska Fröken Julie på Stadsteatern, bestämde att varje söndag titta på en serie ihop och drack drinkar en helt vanlig onsdag.


I oktober hittade på vardagsäventyr så fort jag kunde och en helg åkte jag till Lund.


Andra helgen i november ställde jag och Erik till med gåsamiddag i Sandarna, helgen därpå åkte vi till Oslo.


I december gjorde vi julgodis, köpte julgransgrejer på loppis och köpte en egen julgran. Jag fikade med finaste vännerna, firade jul för första gången ute på Rörö, åkte till Erik i Skåne och firade nyår i Lund.

2013 blev så bra det kunde bli, helt klart.

Inga kommentarer: