fredag, juli 18, 2014

Österlen-loppis & en vacker trädgård

 







Fem timmar senare kom jag fram till Tomelilla där Erik hämtade mig och min supertunga väska. Morgonen efter gick vi upp klockan åtta då vi skulle gå på sommarens första Österlen-loppis, som Eriks mamma Birgitta kallar dem. Så rolig grej! Strax före halv tio började vi spana in djupa tallrikar, fruktknivar och vaser, för att sedan prick klockan 10 få börja handla. Just de tallrikarna och kopparna (hittade två av Stig Lindbergs Pynta-serie) jag ville ha, ville ju naturligtvis en annan ha och Birgitta fick därför börja buda åt mig. Vi förlorade tyvärr, men fick istället med oss sex stycken vackra snapsglas, fruktknivar med skaft i pastellfärger, en besticklåda och flera små dukar med oss hem. 

Medan Erik packade ihop sina saker, promenerade jag runt i familjen Blomqvist vackra trädgård. Under eftermiddagen flyttade jag och Erik söderut till sommarstugan i Gislöv. 

Inga kommentarer: