måndag, juni 04, 2007

Minns du minnena vi hade?


Du minns mig
eller hur
så nära du var mig, så nära
förstod vi hur mycket det betyder
att ha dig
minns du kramen,
den där natten?
minns du hur det var?
Minns du kylan?
Minns du värmen?
Jag vet att jag lever i minnen
jag minns hur du la handen i min
första gången
jag minns alla ord
jag minns onda ord
jag minns alla goda ord
jag vill ha kvar din hand i min
så som det var,
den där natten långt härifrån
långt borta i ett annat land
-

Jag tror jag har hittat en som mig
någon kallar det själsfrände
någon kallar det kärlek
jag säger du är som jag
jag säger att jag älskar dig
du förstår det
du är som jag
utan ord förstår vi
när du blundar så tittar jag
som regn och solsken hör vi ihop
du och jag
-

Det är svårt att leva
det är säkert svårt att dö
minns du vad 1 + 1 blir?
en gång var det svårt
en gång var det livet
idag har du gett ditt hjärta
du har gett en del av dig själv och
såren läker aldrig
du tänker tillbaka på minnena
tårar rinner
jag vet hur det är
mitt liv försvann, den där natten
du skrev att du fanns för mig
efter den där natten
höll du vad du lovade




Inga kommentarer: