lördag, november 01, 2008

Jag.är.som.Du



Sover faktiskt i natt. Andas faktiskt lugnt. Känner att allt är perfekt. Vi kom hem vid 3. 
Hade längst ögonfransar. "Stöter du på min tjej?" 
Jag och Johanna var som vanligt roligast. Och värst. Vi hade trevligt i ett badkar. Det var trevligt. Och vi spelade Charlies ölspel, fast ingen drack öl. Eller jo. Det var tråkigt och vi gick. Åkte till Mackan (trots att jag hatar smeknamn). Jag bjöd alla på kanelbullar. Det var gott. Jag och Jonna kände oss som horor där vi stod i porten och väntade på resten. 2 killar ville ta kort på mig och alla andra log. Marcus och jag diskuterade iPhonen, kom fram till att de som inte har den tycker inte om den, och de som har den, älskar den. Avundsjuka?
Vi gick, lämnade vampyren på vägen och promenerade till hållplatsen. Frös. Kom hem. Värme.
Tittar på bilar. På lägenheter. 
Han åkte hem. För tidigt. Som vanligt.
Och allt känns så tomt. Verkligheten blev så påtaglig. Jag låtsas att jag är kvar.

Inga kommentarer: