torsdag, april 02, 2009

16.50

Vi har övergått till sommartid. Jag grämer mig inte över att vi förlorat en timme.
Det är sol och jag ler, som resten av Göteborg. Utomhus i alla fall.
Det var inte längesen vi stod i pulkabacken och jag log åt snön. Idag ler jag åt solen och åt att Jonna sitter i linne på sin balkong, på att jag har övningskört, åt att Oscar lyssnar på Rix fm och åt att Johanna har hittat en paljettklänningen. Äntligen.
Jag startar datorn, sätter på iTunes, vill lyssna på glad musik. 
Jag sätter på En vän med en bil och jag vill ut, ut, ut och fota. 
Imorgon är sista dagen innan lovet och imorgon kommer jag le. Ännu mer. 
Vi har haft engelskt natiotionelltprov idag, muntligt. Jag & Johanna hamnade tillslut i samma grupp och jag kan tala om att den muntliga delen handlar om integritet och internet. Eller ja, ni vet. Information. FRA. Vilket gör det väldigt roligt att skriva det på just internet. 
Idag har jag ätit en frukt.
Pappa kom in i köket medan jag delade den.
Han skrattade och konstaterade att jag åt den för att jag skulle slippa höra det ifrån mamma sen.
Jag skrattade och sa att jag nog måste äta upp den.
Vi bestämde att vi skulle äta frukt efter maten.
Vi skrattade åt att jag & Johanna älskar att använda orden yeah, yeah.
På ett speciellt sätt då.


1 kommentar:

Johanna sa...

Iiih, du är så bäst.