tisdag, januari 25, 2011

uppe bland molnen

En dag som den här, då det blev tio minusgrader ute, när det åtminstone var 5 plus i kanske en vecka innan, längtar jag till våren och till sommaren. Jag längtar efter vackra sommarklänningar, fina kvällar med mina finaste människor och sommarhavet. Jag längtar och saknar, fast vill ändå inte hoppa över någon årstid. Jag vill liksom bara att det ska gå lite fortare, men tills dess får jag nöja mig med att minnas med mina bilder. Det här var min sommar 2010.
Min sommar, som för första gången på hemskt många år, inte skulle bestå av ett sommarlov började i maj när vi gick finare än någonsin på bal och hade en helt fantastisk kväll.
Den 28:e maj dök upp och vi sprang skrattades och skrikandes ut på skolgården, dansade och vi hade tagit studenten.
Jag var ledig och hade börjat på mitt låtsassommarlov, men Jonna var minsann fast i skolan ett tag till. Fast en dag gjorde jag pastasallad, åkte in till stan och så åt vi lunch tillsammans vid kanalen.
I början av juni blev det dags för fler att ta studenten, först ut var LM. Jag och Johanna stod redo vid utspringet med rosor att hänga runt halsen på våra fina flickor. Hela dagen och natten firade vi.
Vi åkte till Borås för att fira Andreas-studenten.
En dag tog jag bussen ut till Lindholmen för att ta Älvsnabben in till stan med Marcus och hans Chalmersvänner och ha lite after work. Den nya datorn var tydligen med, för här sitter vi i Photo Booth.
Jag och pappa åt Saltholmens goda thai-mat i båten till middag.
Jag var några svängar på Rörö.
Jag och Sofia åkte till Hyppeln och hade det hur fint som helst.
Vi hade marshmallowsgrillkväll vid Delsjön med Marcus, Fredrik, Isabell, Pär, Fredrica, Andreas och Caroline.
Jag åt hallonfrukostar i princip varje dag.
Jag var i Vadstena hos mamma, köpte fina klänningar i Mjölby och älskade ljuset i den lilla staden.

Jag och pappa seglade och jag sträckläste några böcker.
Jag och Sofia hade middag ute på deras terass hemma i stan.
Jag började jobba efter fem veckor och lärde känna de här fantastiskt fina flickorna.
Dagen innan min födelsedag åkte jag och Marcus ut till Hyppeln där vi mötte Sofia och de två andra flickorna på bilden. Vi grillade korv och bröd och åt krabba (utan bestick) och såg solen gå ner.
På min födelsedag var vi på Rörö. Vi badade, spelade spel och åt god mat. När Sofia och Johanna hade åkt hem stod jag och Marcus ute på bryggan i mörkret och tittade på stjärnorna.

Den 5:e augusti tog jag mitt körkort och Jonna fyllde år.

Inga kommentarer: