onsdag, juni 22, 2011

Vi kommer alltid ha Paris

När vi åkt en sväng till Landvetter, hur-i-hela-friden-fick-vi-för-oss-att-vi-skulle-flyga-därifrån, kommit på att vi borde vara på Säve inom ca 30 min och mamma ställt sig på gaspedalen, var vi något närmre staden med Eiffeltornet, vackra trädgårdar och mysiga frukostar. Några timmar senare var vi i Paris.
Efter att ha gått från Porte Maillot, dit vi kom med flygbussen, ätit supergod italiensk lunch och vilat på hotellet, fick jag äntligen se mitt Eiffeltorn.
Vi hyrde cyklar, gav oss ut i den galna trafiken och cyklade mot Champs elysée. Jag måste erkänna att jag var mer rädd, än att jag tyckte det var roligt att cykla, så det blev vår första och sista dag på cykel.
När vi stannat på Place de la Concorde vilade vi lite i parken framför Louvren, Jardin des Tuileries, jag fick fotografera och det kändes som att nu är vi här, på riktigt. När vi gått ner i Louvren, letat upp stället där trianglarna möts, såg vi flera stycken sittandes på golvet med varsin laptop i knät med ryggarna lutandes mot väggarna till Apple Store. Det blev den första av de 3 gånger Marcus var där.
Efter varsin pizza med ägg på(!) cyklade vi hemåt, kröp ner under täcket och så var vår första dag i världens mest romantiska stad slut.













Inga kommentarer: