tisdag, maj 07, 2013

En fredagskväll






Min fredagskväll var så maxad som den kunde bli. Den startade med grillning tillsammans med delar av klassen och fortsatte med häng hemma hos Lisa, sång på kareokebar och vidare med tjusig shot-drickning och dans på Yaki-da. När klockan blev fyra och Yaki-da stängde bestämde vi oss, av någon anledning, för att kvällen inte var slut än. Jag, Lisa och Erik hoppade på en spårvagn mot Sandarna. På hållplatsen upptäckte jag att Älvsborgsbrons fäste inte var långt borta. Jag lyckades övertala de andra att följa med mig upp. Till halva i alla fall. 

Bilderna lyckas inte riktigt återge hur fantastisk det var där uppe på bron. Hur fint det var att se staden vakna från platsen så många samtal handlat om under min tonårstid. Men det var fantastiskt.

När vi kommit ner från bron gick vi hem till Erik, lagade spaghetti med tomatsås och lyssnade på Håkan Hellström. Klockan åtta var jag hemma hos mig igen.   


Inga kommentarer: