söndag, augusti 18, 2013

Malmö till Gislövs Hammar via Ystad

Turning Torso


Västra hamnen








Stortorget i Malmö


Innergård i Ystad




Glimmingehus




Som planerat möttes jag och Erik i Malmö den 22 juli. Under några timmar i sommarvärmen promenerade vi till och runt i Västra hamnen, åt lunch vid havet och promenerade i stan. Därefter tog vi tåget till otroligt gulliga Ystad. Där drog vi runt min rullväska över kullerstensbelagda gator, åt glass på Stora Östergatan, tittade på fina innergårdar och drack kaffe på det mysigaste caféet vi hittade. När vi blivit trötta i benen och kvällen började närma sig åkte vi vidare till Tomelilla och hämtade Eriks bil. På vägen till Eriks familjs sommarhus stannade vi till vid Glimmingehus. Att jag som liten varit där på spökvandring kom jag först på när vi svängde in på parkeringen. Stoppet där blev därför mycket kort. Dagens slutdestination blev Gislövs Hammar där sommarhuset ligger och där vi skulle sova för natten. Den sista bilden är tagen från vägen ner till huset. Det var så vackert att Erik fick stanna mitt i vägen för att jag skulle fotografera. (Tråkigt nog hade jag inte mitt vidvinkelobjektiv på.) Kvällen avslutades sedan med grillning och kvällspromenad längs stranden. Mycket mycket bra dag!



Inga kommentarer: