fredag, september 27, 2013

You call me up in the mornings We'll stay on the phone until dawning You tell me secrets I actually keep

















Så möttes vi vid den stora tavlan på Nils Ericson kl 18. I väskan hade jag lakan, badkläder och nu-är-det-sista-gången-det-är-sommar-på-riktigt-kläder. En av Jonnas väskor var fullproppad med mat. Mat som hon vet att jag är liten extra förtjust i.

Inte förrän vi ställde oss vid buss-gaten fick jag se vart vi var på väg. Vi skulle till Lysekil! Från onsdag till fredag bodde vi i Johanna Hesslinds familjs sommarhus. Vi åt fantastiska måltider, fikade på Kanelgömma vid havet, badade i blåsten, åt godis och tittade på Les Misèrables, promenerade och pratade, pratade, pratade. Jag önskade att vi aldrig skulle behöva åka därifrån. Därför har vi (jag) bestämt att vi varje sommar ska åka på en liten resa, bara hon och jag.

Inga kommentarer: