måndag, februari 23, 2015

Not that kind of girl

Bokcirkel_effected

Nu är jag hemma från första mötet med vår nystartade bokcirkelklubb!

Efter att jag och Selma fastnat i en diskussion om Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande bestämde vi att det var lika bra att starta en bokklubb med lite fler människor och tankar inblandade - allt för att kunna diskutera viktiga ämnen med bra personer över lite mat och ett glas vin. Av olika anledningar var vi dock endast tre stycken närvarande på första mötet, men lika trevligt var det för det!

Första boken att läsa blev Not that kind of girl av Lena Dunham. Jag gillar den för att jag gillar hur Lena Dunham tar plats med sina tankar, känslor och idéer i en värld som det inte alltid är lätt att vara sig själv i. Jag har däremot lite svårt för bokens upplägg, hur den är indelad efter ämnen. Allt som allt; Jag är väldigt glad över att Lena Dunham finns, för att hon väntar med att gifta sig tills det är lagligt för alla amerikaner att gifta sig i alla delstater och för att hon både i sin bok och i serien Girls tar upp sånt som annars sällan pratas om.

Inga kommentarer: