fredag, juni 05, 2015

Sommar sommar sommar

Mina planer för sommaren:
Så fort värmen dyker upp här i Sverige ska jag ha picknickar och hänga på min balkong (som jag kommer ha i Malmö-lägenheten). I slutet av juni åker jag till Frankrike med mina föräldrar och sedan när Erik har semester ska vi promenera runt och pussas i solen. 


Bästa sommarstället:
Är ju egentligen Rörö. Men huset i Gislöv en solig sommardag kommer på en stark andra plats, helt klart. 

midsommar4 

Favoritsommarblomman:
Gullviva såklart. 


























Här badar jag helst:
140917-4

När jag ska bada ska det helst vara ganska varmt, i både luften och vattnet. När vi var i Kroatien i höstas var det precis så och den här platsen som vi hittade var ju helt amazing att bada på.

Hur länge ska du vara ledig?
Jag ska vara ledig två veckor, en vecka när jag är i Frankrike och en vecka tillsammans med Erik! 



Vad ser du mest fram emot? 
Bara ben, solglasögon, glass vid vattnet, picknickar som pågår i flera timmar, drinkar på uteserveringar och frukost utomhus.
Och att få hänga med den här personen i typ tre veckor i sträck. Kommer kännas så himla lyxigt.

Vad kommer du köpa inför semestern?
Funderar på ett par Birkenstock-tofflor och vet inte varför jag inte bestämmer mig. 

Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarpratarna i P1, Värvet-intervjuer och 90-tals hits.



Favoritsommardoft:
Saltvatten på solvarm hud. 

Hur kommer du att göra dig illa?
Lyckas alltid, alltid riva mig på grenar och buskar. Har alltid sådana där sommarben som man skulle slutat ha för typ 6 år sedan. 

Vad oroar du dig för?
Att det inte blir någon sommar. Att det kommer regna och vara kallt och att jag sedan jobbar när det väl är sol. 







































Hur kommer du minnas din semester sen i september?
I september kommer det vara varmt, eftersom det varit en sådan kall vår. Så i september fortsätter jag att äta frukost på balkongen och gå i sandaler. Men sedan, i mitten av oktober kanske, kommer jag minnas den som första sommaren med riktig semester, i en ny stad.



Den ultimata sommardagen:
Vi vaknar av ljudet till havet. Vi plockar fram jordgubbar, mjölk och socker och äter frukost nere vid havet. Vi cyklar till något gulligt ställe och äter glass. Sedan ringer ett gäng kompisar och säger att de visst är i närheten, så vi handlar mat och bubbel innan de kommer. Vi dukar ute på ängen med spetsdukar, gammalt porslin och massa blommor. När vännerna trillar in grillar vi, äter och dricker bubbel tills solen går ner. Då lindar vi in oss i filtar, tittar på stjärnorna och någon sätter på en Spice Girls låt på sin mobil och så blir det dans vid havet.



Inga kommentarer: