tisdag, april 03, 2012

Min lördag

Att börja äta jordgubbar till frukost, innan tiden egentligen är riktigt inne, är ju nästan något av det bästa som finns. Mina föräldrar har köpt ett paket en gång i veckan ett tag nu och även om de svenska är dubbelt så goda, så älskar jag att jordgubbar i sig, skvallrar om sol, vårkappor och vackra klänningar.


När jag dragit på mig mina nya lila converse, som Johanna köpt åt mig när hon var i USA, skyndade jag och pappa i väg till stadens största prylmarknad. Det var hur mycket grejer som helst och från mitt favoritbord fick jag med mig finaste besticken.



En sväng hem till Marcus för att visa upp de nya besticken och titta på den lilla påsken, i form av påskliljor, vi får i år.




Förra året köpte jag en kappa, som jag inte hann använda mer än när vi var i Italien, innan det blev för kallt och jag var tvungen att hänga upp den på vinden. Nu har den fått komma ner igen och hänger på sin galge i väntan på att det ska bli lite, lite varmare igen. I väntan på värmen sydde jag fast några tryckknappar för att hålla uppe den stora rosetten som är en del av kragen. Tryckknapps-pappret är så himla fint och beskriver väldigt noggrant att just denna typ av knappar var helt revolutionerande när de dök upp. Så himla fint att jag tänker rama in det någon gång.



Inga kommentarer: