söndag, mars 16, 2014

Auktion, strandpromenad & en fika på Berså










Idag följde jag med Carin, Magnus och Sofie till Tofta för att gå på auktion. Jag som tidigare bara suttit med på en uppe i Jämtland, kände mig som en nybörjare och tvingade mig själv till att stå med armarna i kors. Allt för att inte råka ropa hem något jag inte ville ha. Jag budade på en väggklocka som blev alldeles för dyr, men fick minsann tre fina gamla plåtburkar med mig hem! När vi tröttnade på auktionen åkte vi ner till havet och promenerade längs stranden. Jag förundrades över den vackra färgen havet hade idag. På vägen hem stannade vi på Berså, en liten butik och ett väldigt mysigt café, inhyst i ett gammalt kapell. Där köpte jag två kort från Rifl Paper & co (som jag tänker rama in) samt en kokosboll och ett glas smultronsaft. Smultronsaften var fantastisk och butiken likaså. Fanns så mycket fina saker, t.ex Morris handkräm, vimplar, vackra filtar och underbara affischer. Ville helst ha allting.

Idag har varit en så himla bra dag.

Inga kommentarer: