onsdag, mars 05, 2014

När jag cyklar mitt snabbaste på morgonen



När jag cyklar mitt snabbaste på morgonen och det är mycket ljusare ute än det var förra veckan vid den tiden, när solen sträcker sina strålar in genom de stora fönstren på Riksantikvarieämbetet, när jag får ett mail om att jag minsann ska få börja odla i en pallkrage nedanför kyrkan där hemma och när Erik skriver att nu är minsann hotellet bokat i Köpenhamn, då längtar jag till varma dagar med picknick vid havet, drinkar på uteserveringar, bara ben, blommiga klänningar, blommor, solvarma kinder, roliga solglasögon och utflykter utflykter utflykter. Jag längtar efter frukost i gräset, att cykla i skärgården, att kunna vara ute hela nätterna utan att behöva mer än en jeansjacka över axlarna, Håkan Hellström-konserter och balkonghäng med alla de bästa.

Inga kommentarer: