söndag, augusti 03, 2014

Söndag - söndag



Tänka sig, dagarna går så fasligt fort. För en vecka sedan hämtade jag Erik på Centralstationen när han kom hit för att hälsa på i några dagar. På min födelsedag väckte han mig med sång (ihop med mina föräldrar på högtalare), bjöd på äppelmust, nygräddade croissanter och milkshake till frukost. Därefter åkte vi ut till Asperö, åt stans bästa thaimat på en klippa (finns att köpa på Saltholmen) och drack äppelcider från fin flaska. Dagen fortsatte med middag och massor med fika hos mina gulliga föräldrar. Under resten av dagarna Erik var här hann vi bada i Delsjön (dit Erik hade tagit med sig isbitar i en termos och en drinkblandning i en petflaska - så bra grej), se den fantastiska filmen The Grand Budapest Hotel, dricka rosé på Bar Himmel och fika i Trädgårdsföreningen. 

Nu är det söndag igen och om en vecka börjar året jag knappt har kunnat bestämma mig om. 


Inga kommentarer: