fredag, oktober 10, 2008

En regnig fredag

Jag har gett upp det här med att beskriva alla mina dagar. Jag har liksom väntat på att skrivsuget ska ta fart och det gjorde det idag, när jag insåg att jag varken skriver eller bilddagbok-ar. Och att idag var/är en lustig dag. Idag, i kväll har jag och Fransmannen varit tillsammans i en vecka. SKÅL säger vi då. 
I vilket fall började dagen med 40 minuters matte, vilket var rätt chill, då jag konstaterade att min käre mattelärare kanske inte är medveten om att min iPhone inte är en telefon. Man vet aldrig. Jag & Johanna konstaterade en, en gång att vi absolut ska "starta" en ungdomsmottagning, och detta ska vara vårt projektarbete nästa år. Dagen fortsatte med en religions lektion, blabla, och sen ut i regnet! Vi mötte syster Sofia och sprang runt i varma Nordstan. Inte okej, men det var okej ändå, eftersom Johanna & Sofia var där liksom. En kvart för tidigt möter vi en blöt Jonna som påstår att allt är prickigt (vilket beror på att det är regn på hennes glasögon, men detta är inget hon talar om). Vi lämnar systrarna och springer till Kompassen. Efter några affärsbesök och en stund utanför JC får vi dagens tankeställare:
Alla ingångar till affärerna ändrar färg. Finns det något samband?
Vi kommer inte fram till något och börjar istället diskutera ett av mina fotoprojekt. Jonna agerar modell. Det kommer bli finast. På måndag ska mina bilder synas på Gymnasiemässan. Det är nice. 
ses!

Inga kommentarer: