tisdag, september 23, 2008

ett två tre

Jag skriver in adressen till kents hemsida och slås av den här snygga bilden -> 
Jag undrar: Vad menas? 
Jag funderar vidare och Ellen skulle ringa en kent-kontakt. Det gick inte bra, vi skulle nämligen på studiebesök på Stadsmuséet.
Skolan är mer seriös än någonsin och jag känner att jag inte riktigt hänger med, trots att jag har spenterat ett antal timmar till att lära mig skillnaden mellan preteritum och imperfekt i spanskan. (Allt tack vare en underbar hemsida jag hittade.) 
Jag målade naglarna svarta och den där underbara meningen, från den underbara låten dyker som vanligt upp "En näpen nihilist i svarta naglar". Vill någon veta vad en nihilist är, rekommenderar jag wikipedia. Jag får passa på att prata om kent med alla andra förutom Frans, eftersom vi igår har gjort någon konstig överenskommelse om att jag inte får prata om dem och ifall jag gör det pratar han om Fredrik Reinfeldt. Det vill jag ju faktiskt inte råka ut för. Straffet, eftersom man faktiskt kan hålla för öronen är, att äta en ost. Detta alternativ stod inte jag för, vilket förklarar varför det var så dåligt. 
På svenskan ska jag hålla ett tal om sms är min tanke. Jag tror nämligen att jag har skickat sjukt mycket sms. Eller mer, jag har skickat sjukt mycket sms. Jag är beroende av sms. Jag erkänner. Johanna - köpglädje, Alva - framgång, Paulina - sms. Hej, vi är nördar! Temat är glädje och just precis nu fick jag ett sms som gjorde mig väldigt glad, så det är nog kanske, det här jag ska läsa upp (jag har nämligen ett annat favoritsms): 
Äntligen är det du, jag och Håkan. 
Senare på svenskalektionen
 skulle jag stå på en stol och 
berätta om min perfekta dag. 
Jag sa att jag vaknade av fågelkvitter, 
åt hembakt bröd & drack te till frukost, 
träffade dig, åt tortellini till lunch, 
gick på en privat kentspelning, 
för bara dig & mig, och sedan 
chillade med bandet i min lägenhet, 
åt kyckling, klyftpotatis & tsatziki till 
middag, och satt på balkongen med dig 
hela natten och drack te. 
Jag kräver inget mer. 
Haha. Iiih, jag älskar dig verkligen.


Andra avenyn har börjat igen och det är rätt spännande. Jag tycker verkligen att jag&Johanna borde ha en avnyn-kväll och en bildspelskväll. För övrigt ska Jonna sova hos mig efter Håkan och efter att vi har fikat med Alva. Det kommer bli grymt. Som vanligt.

3 kommentarer:

Caravaggio sa...

Läste jag rätt? Finns det på riktigt någon som kollar på Andra Avenyn? Det är ju sånt skräp bortsett från att det är mycket bra musik med.

paulinadevries.blogspot.com sa...

Japp, du läste helt rätt. Av någon anledning fastnade jag för detta, egentligen helt värdelösa tv-programmet. Fråga mig inte varför, när allt ser ut att vara inspelat på Ikea.

Johanna sa...

Andra Avenyn är grymt!