lördag, februari 07, 2009

12.33

Lördag förmiddag och första dagen på lovet. Eller räknas inte helg som lov?
I vilket fall har Johanna nu börjat sin resa till Italien. Johanna har antagligen börjat sin resa till Frankrike och jag, jag har lockigt hår.
Jag tänkte berätta för er som är ute i världen vad som händer här hemma i staden, i min lilla värld.
Lördag förmiddag och jag & mamma ska snart åka och handla. Handla betyder inte shoppa, vilket betyder att vi kommer komma hem med matkassar istället för typ HM-kassar.
Dagens nya upptäckt är att jag inte längre behöver titta på tangentbordet när jag skriver. Pappa berömde mig. 
Frukostdiskussionen idag handlade om att vi borde titta på Parisbilderna. 
Mamma: Är det någon som har sett Parisbilderna?
Jag&Pappa: Japp.
Mamma: Jaha, så ni har suttit där vid varsin dator och tittat. Hur roligt är det då?
Pappa: Jag tittade efter om det var några bra ljusbilder jag kunde använda.
Jag: Ja, jag tittade också om det blev några bra bilder liksom.
Jag och pappa börjar skratta åt vår egen nördighet.
Mamma: Ni är så otroligt nördiga. Jag borde ha en egen kamera.
Pappa: Vi borde köpa en sladd.

Med detta uttalande menades att vi ska införskaffa en ny sladd med vilken man kan titta på tv:n genom datorn. Bra grejer det där. 
Tidningen på osten och jag läste om Håkan Hellström. Han tycker synd om stockholmarna och vill träffa Jocke Berg. Mums. Jag har sparat artikeln, dels för att bilden på honom var så fin och för att Johanna ska få läsa den.

När vi har handlat får vi se hur mycket klockan är, för vid fyra ska jag möta Hanna och vi ska titta på Gossip girl.
Jonna tittar på På spåret i Egypten.
Jag älskar tekniken. Jag fascineras.

XOXO

Inga kommentarer: