lördag, februari 07, 2009

14.28

Handlingen är färdig.
Medan jag åt min lilla passionsfrukt började jag fundera på dess storlek. Eftersom denna frukt är den enda jag fullkomligt älskar stör det mig att den är såpass liten. Och dyr.
Jag: Mamma varför är inte passionsfrukten större?
Mamma: Det kommer säkert en genmanipulerad snart, om det var det du ville ha.
Jag: Näääe, men liksom, den kunde ju bara varit större.
Mamma: Du får helt enkelt fråga Gud.
Jag: Jag ska fråga Gud?
Mamma: Japp. Fråga Gud varför han inte gjorde passionsfrukten större.

Så härmed frågar jag: Om du nu finns där uppe i himlen Gud.. varför gjorde du inte passionsfrukten större?
(varför nu himlen har med detta att göra.)

I affären köpte jag godis. Jag köpte bläckfiskar och tänkte på Jonna och peacemärken och tänkte på Johanna. 

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha :D