tisdag, december 29, 2009

10 månader

27 december och vi hade glöggparty hemma. Hela trappuppgången var där + andra roliga människor. Det var otroligt mysigt och varmt att det inte blev en enda bild. Pappa har liksom ockuperat min kamera för att ta kort på Julstaden. Jag följde med Oscar hem och vi gick i regnet och köpte pizza med pommes frites på. I alla fall på Oscars del.
28 december och idag är det vår 10 månaders dag. Det firades med varsitt hål i örat och en färgning av Oscars hål. Jag ska försöka ta kort på honom. Dagen var supermysig.
29 december. Både jag och Matilda lyckades försova oss insåg vi när jag ringde. Efter inskickad ansökan till Liseberg, anmälan till körskola och lite shopping av tyg bar det av mot Matilda. Dock med stopp på tidpunkten eftersom mitt busskort inte ville fungera. Under den otroligt långa väntetiden hann jag fundera på hur de har valt ut siffrorna till alla bussar. Jag menar de följer ju en viss ordningsföljd, men sen har de bara hoppat över några. Märkligt. Dessutom funderade jag häromdagen på hur många gånger jag har suttit på femman och åkt förbi Liseberg. Samma väg varje dag.
Nu har jag och Matilda tittat på When a man loves a women och jag grät.

Mitt nyårslöfte blir att jag ska börja fota igen.

Inga kommentarer: