onsdag, december 16, 2009

15.20

Jag har kommit på det! Danska är helt obegripligt.
Alldeles nyss ringde telefonen och i luren började en dansk prata.
Han undrade om pappa var hemma och efter mitt svar som var "nej" frågade han inte om när han skulle komma utan han började diskutera en lampa med mig. Eftersom jag faktiskt hade diskuterat denna lampa med pappa förstod jag att dansken försökte säga att lampan var gammal. Mycket mer förstod jag inte. Pinsamt nog övergick han till engelska (med dansk brytning) och tack och lov fick jag säga pappas mobilnummer på svenska. När vi sen skulle lägga på sa vi hejdå på tre språk.
Nu ska jag titta på One tree hill och sen är det bannemej dags för filosofiplugg. (Idag igen.)
Fy fan för det. Men om jag och Jonna nu ska gå på Chalmers gäller det att ligga i.

Inga kommentarer: