måndag, december 21, 2009

Snö

Jag & Rikard Julafton 2007
Idag vaknade jag med snö utanför mitt fönster.
Jag blev jätteglad.
Trots att solen faktiskt var framme en kort stund sprang jag inte ut och fotograferade. Jag har lovat mig själv att göra det imorgon.
Idag har jag istället gjort färdigt Johannas julklapp och köpt en till mamma.
Vid fem mötte jag min moster Katrin och kusinerna Rikard och Sofia för fika.
Som jag har saknat dem.
Och det kändes lite som förr när vi satt på ett kafé vid Domkyrkan och åt jättestora mackor. Men, som vanligt, åt Rikard bara en muffins.
Nu ska jag och mamma göra klart de sista julkorten och sen är det dags för säsongsavslutning av Lif. (=Jonnas förkortning av Livet i Fagervik)

För övrigt bakade jag och Jonna sjukt mycket julgodis häromdagen.

Inga kommentarer: