tisdag, december 15, 2009

Oscar 18 år!





Inatt sov jag hos Oscar.
Imorse väckte Magdalena mig för att vi skulle sjunga och Johan skulle läsa en dikt.
Oscar såg glad ut där han satt nyvaken i sängen och jag hoppas att han blev nöjd.
Sedan åkte vi tillsammans mot stan eftersom jag på min lediga dag skulle till näsdoktorn och Oscar skulle till skolan.

Doktorn var en lite mystisk typ som stoppade in långa grejer i näsan på mig så jag fick tårar i ögonen. Ytterst obehaglig känsla.
Det konstaterades i vilket fall att jag har för höga krav på min andning genom näsan, att jag egentligen har för liten näsa (trots att den är mycket stilig som han sa) och att jag ska fortsätta med den där nässprayen Nanonex. Eller vad den nu heter.
Om detta inte hjälper måste jag opereras. Och trots att han sa att det är ett litet ingrepp går jag minsann inte med på det.

I fredags var det invigning av Julstaden och nu lyser julbelysningen enda fram till nyår.
Vår insats i Vasaparken blev kanske inte som vi hoppats, men det var minsann trevligt ändå.
Den sjungande julgranen är underbar.

Nu har jag bara ett prov kvar och sen är det äntligen lov.

Inga kommentarer: