söndag, januari 10, 2010

21.39


Idag har varit en bra dag.
Jag och pappa övningskörde och vi tränade på det där jag skulle.
Pappa tog skidorna, och eftersom vi inte längre har någon pulka, tog jag och mamma snowracern och åkte till Delsjön.
Tanken var att vi egentligen också skulle åkt skidor, men det gick inte så bra eftersom det hade varit rusning i affären vi var i igår.
Helt enkelt. Vi åkte snowracer nerför Delsjö-backen och vi trillade av och fick ont i rumpan båda två.
Pappa kom tillbaks och det blev dags för vem-som-är-snabbast-nerför-backen-tävling och pappa fuskade de två första gångerna, men sedan vann han ändå. Utan fusk.

Efter en fika utan kakor (ett måste egentligen hemma hos oss) var det dags för mig och mor att åka till Jysk.
För första gången.
När vi gick där inne i detta förskräckliga varuhus konstaterade vi att denna upplevelse var smått traumatisk. Fruktansvärda färger överallt. Ikea framstår som världens dröm i jämförelse.

Jag kan numera spela Sims 3.


Inga kommentarer: