lördag, januari 09, 2010

Bubble gum



Tänk om alla problem i världen kunde lösas med en fingerknäppning.
Tänk om jag knäppte med fingrarna och allting löstes.
Jag tror att jag har problem att inte ha människor för mig själv. Jag har svårt att dela med mig.
Kanske är inte detta ett problem att knäppa i fingrarna för, men jag har ändå gått och tänkt på detta sen vi hade nationellt prov i svenska.
I texthäftet vi hade stod nämligen att ensambarn just har problem med detta.
Skönt att inte vara ensam, tänkte jag.
Men det hjälper ju inte direkt.

Idag vaknade jag hemma hos Oscar alldeles för tidigt.
På stan träffade jag Johanna för en secondhandrunda för projektarbetet.
Jag köpte ett par skor för 30 kr!

Kissenödig och småhungrig åkte jag hem för att sedan bege mig tillsammans med m&p till en skidaffär. Där gick vi länge och väl och nu har jag nästan fått mina skidor. På måndag är det dags.
Hoppas bara att snön finns kvar.

Inga kommentarer: