tisdag, januari 26, 2010

17.37



Min bild kom 7:a i Båtnytts fototävling och jag vann en jacka.
Jag är otroligt glad.
"En grafiskt fulländad bild som fick juryns proffsfotograf att gå i gång.
En ren komposition med snygga linjer."

Igår var jag Johanna på Smyrna second hand och kikade runt för vår hemsida räkning.
I denna affär jobbar frivilliga, främst äldre damer och herrar som vi upptäckte var väldigt trevliga och tillmötesgående.
De tyckte vår projektarbetsidé var jättebra och de skrattade gott åt frågan en av dem ställde;
"Är ni från Hänt i veckan?".
Jag bar runt på en alldeles förtjusande liten klänning vilket en av damerna uppmärksammande.
Tråkigt nog, som jag berättade för dem, saknades det 20 kr för att denna klänning skulle bli min. (Jag betalar nämligen allt med kort nu för tiden).
När vi står i kön till kassan (i ett sista hopp om att få betala med kort trots 100-kronors-gränsen)
springer en av damerna fram till mig och ger mig de saknade 20 kronorna.
Jag hann knappt tacka innan hon försvann igen, men gud vad glad jag blev!

Idag har jag räknat ikapp matten och jag och Johanna N har bakat supergoda bullar.
Nu väntar jag på min vinst.

1 kommentar:

Oscar Bergsten sa...

Du kommer själv att bli proffsfotograf en vacker dag!