lördag, mars 27, 2010

Borås tur och retur

Fredag.
Efter vår enda lektion och en kort stund i bamba var det dags för att inta fotostudion.
Vi har ett projekt i skolan som går ut på att vi ska skapa en karaktär och detta skulle jag fotografera till.
Jonna, Johanna och Victor var duktiga modeller trots värmen från strålkastarna. Jag måste säga att det kändes som vi var i Egypten.
Vi fotade klart och det blev dags för att gå en minisväng till Marcus.
Vad vi gjorde där är hemligt.
Efter en snabb sväng hemma hos mig då jag bytte kläder och vi åt yoghurt så begav vi oss mot Borås.
Vi mötte Andreas på busstorget och tog en ny buss hem till honom.
Kvällen kom och det blev tacos-middag och musiktävling.
Jag och Johanna förlorade, vilket jag fortfarande är riktigt förundrad över.
De fem som kom hade åkt i 4 bilar, så det var ingen tvekan om att vi inte behövde åka buss till nästa ställe.
Vi lyssnade på dålig musik på vägen, men skrek ändå.
Väl inne i den nya lägenheten förälskade Andreas sig i en bedårande katt.
Han pratar om den fortfarande.
Jag och två till spelade Twister, vilket var mycket underhållande.

Vi hoppade in i bilen och begav oss mot stan.
Stället vi skulle gå till var intaget av 50+:are så vi avstod.
Istället gick vi till torget där det var pannkaksutdelning av pannkakskyrkan.
(Det var flera frikyrkor som hade slagit sig samman för detta event.)
Pannkakorna var otroligt goda och Andreas fick sig ett bra samtal om religion.
Kvällen var otroligt lyckad.
Jag vet inte egentligen vad vi gjorde och varför vi gjorde det vi gjorde, men fruktansvärt roligt hade vi ändå.

Idag har vi gått i affärer, tittat på Pinoccio och på den lilla flickan.
När regnet började falla bestämde vi oss för att fika på Bakgården.
Efter mycket om och men, lite tittande på fotboll och ätandes av bullar är jag hemma igen.
Tack för två underbara dagar.
Jag älskar er.


1 kommentar:

Johanna sa...

Jag älskar dig. Att vara med er är bäst.