onsdag, mars 10, 2010

till Johanna

Idag fyller min älskade vän Johanna 19 år.

23 augusti 2007
Nervös kämpade jag med Schillerskas tunga dörrar denna första skoldag.
Alla blivande ettor skulle samlas i aulan för upprop.
Mitt namn ropades upp och jag antar att jag började leta efter klassrummet min nya klass skulle samlas i. Jag satte mig bredvid Amanda.
Klassen blev indelad i två grupper. Den ena halvan skulle ha Thomas som studiehandledare och den andra skulle ha Ann.
Jag hamnade i Anns grupp.
Vi i den lilla gruppen fick sätta oss i världens minsta rum (som jag nu har glömt vart det ligger).
Jag satt bredvid dig.
Du och jag skulle komma på tre saker som vi hade gemensamt och tre saker som skiljde oss åt.
En likhet var att vi båda har pojkvän och en olikhet var att du bor i hus och jag i lägenhet.
Sen den dagen har vi hållit ihop.
Jag vet egentligen inte vad som hände i det där lilla rummet.
Jag hittade en bästa vän.

Inga kommentarer: