måndag, augusti 30, 2010

100822-100830

Nu har det gått lika lång tid som sist sen jag skrev, så jag tänkte återigen lägga upp lite bilder från lite av det jag gjort sen då.

Mitt kusinbarn döptes i den stora kyrkan i stan. Släkten var där och dopet var fint och jag kan, utan att överdriva, säga att Theo är den sötaste lilla bebisen som finns.






De gångerna det har varit sol har jag försökt sitta ute på balkongen och äta frukost. Den här dagen var det riktigt fint och det kändes som att sommaren skulle få stanna ett litet tag till.


Jag och Fredrica tog bilen till Gunnebo för att fika. Dagen var iskall och eftersom jag av någon anledning har bestämt mig för att vägra ha jeans, frös jag i mina shorts. Men inne på det lilla söta cafét var det varmt och mysigt och jag köpte en massa kakor.




Jag vaknade hemma hos världens finaste pojke och blev glad när jag kom på att kameran låg i min väska. Äntligen hamnade de fina taken och den söta balkongen, som man ser ifrån hans fönster, på bild.


Jag cyklade till fina Sofia för att laga och äta brunch. Vi gjorde amerikanska pannkakor med blåbär (som dock lite för mycket salt i sig), scones, smoothie, köttbullar, korv, te, juice och troligen fler saker som jag har glömt. Det blev supergott. När det blev dags att gå fick jag en klump i magen. En såndär klump i magen som jag alltid får när jag måste säga hejdå till någon som jag tycker mycket om. Den här gången var det för att fina Sofia nu faktiskt har flyttat till Lund och ska börja sin tid som läkarstudent. Klumpen i magen försvann fort, för det slog mig att Lund är inte världens ände.
Idag vaknade jag med stora bett och de kliar och är fula. Dagen har inte riktigt varit så bra, men den har absolut haft små höjdpunkter trots allt. Till exempel som när den fina tidningen från Monki kom. Jag hade glömt att jag skrivit in min adress på deras hemsida och blev så glad nu när det dök upp en sådan fin liten tidning på dörrmattan.


I helgen har jag fått dansa och skratta en himla massa. När jag jobbade i fredags höll jag och Linda på att dö av skratt flera gånger om. På after worken med Marcus, Fredrica och en masssa annat trevligt folk fortsatte det. Lördagen bjöd på jobb med mer skratt och på en kväll med brats, vin och världens finaste pojkvän.



Inga kommentarer: