måndag, augusti 02, 2010

Jonna, hallonpaj & festligheter

Häromdagen kom bästa Jonna hit och vi åt middag och hallonpaj som hon tagit med sig i små söta formar. Jag fick en tallrik från Marimekkos "In a good company" som jag har börjat samla på. Den är superfin. När vi pratat om allt som hänt sen sist, som var alldeles för längesen, och jag läst lite teori och hon tittat i fotoalbum blev det dags för henne att gå hem. Så när Jonna gått och jag tröttnat på körkortsteorin kom en dyngsur Marcus hem till mig. När han torkat och blivit varm igen tittade vi på Lie to me. Eller tanken var att vi skulle titta, men jag somnade med huvudet mot hans bröst.
Det blev lördag och det var jobb. När jag gått hem, hälsat på farmor och läst så mycket teori jag orkade bytte jag om. Jag tog på mig klänning, hatt och klackar, tog med mig ett paraply och gick hem till Marcus där han hade förfest/fest. Jag vet inte riktigt vad det blev för något, men vi hade väldigt trevligt. Söta Fredrica och Anders gav mig armbandet som är på korten. Tråkigt nog skulle jag jobba dagen efter så vid tolvtiden sa jag hejdå och godnatt till allt partyfolk och gick hem för att sova.









Inga kommentarer: