fredag, december 03, 2010

101201

Dag 1.

Så tog vi tåget alldeles för tidigt den 1:a december med en nyinhandlad fjärrutlösare till kameran. När jag fått vila och halvsovit inlindad i min dunjacka på tåget i ca 55 minuter var vi framme i Falkenberg. Fredric hämtade oss och körde oss allihopa till café Falkmanska. Vi åt frukost och jag fotograferade stället åt dem.




Jag var superhungrig trots mina två frukostar, men jag fick snällt vänta tills både Marcus och Fredric blev hungriga och vi kunde åka hem till Alex för att äta lunch. Alex åkte i väg, så vi tre satt själva hemma hos honom och åt. Är helt ovan vid deras beteende där nere, men det är ju minst sagt hur mysigt som helst att man bara kan åka till sina vänner och hälsa på utan att bestämma en massa i förväg.
Efter ett antal besök i Falkenberg gick jag för första gången genom staden. Jag tittade i de få affärer som fanns och konstaterade att shoppingutbudet inte var så mycket att skryta med, men mysiga affärer fanns det ändå. Jag hittade en jättejättefin nallebjörn som var både stor och mysig, men jag konstaterade att man inte kan köpa ett sånt stort gosedjur till sig själv.

Vi köpte julmust och lussekatter och äntligen, äntligen fick jag krypa upp i soffan under en filt med finaste pojken och titta på julkalendern. Att den verkade supermysig gjorde inte direkt saken värre.
Marcus åkte till en kompis och tittade på någon final i något spel som jag inte ville se, så jag stannade hemma och lekte med kameran och började på lasagnen vi skulle äta till middag.

Vi tittade på Den bästa sommaren och sov i en bäddsoffa och hade det hur mysigt som helst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow all I can say is that you are a great writer! Where can I contact you if I want to hire you?