söndag, december 26, 2010

101224

På julafton såg det ut ungefär såhär hemma hos oss.


Jag och pappa hade köpt, kanske världens finaste gran och tagit in den från balkongen för att jag och mamma skulle klä den dagen innan. Den barrar lite, men det tycker jag att man får ta, för en så fin gran var det längesen man såg.
Under granen och i julstrumpan var det fullt med julklappar.

Det blev dags för det årliga kortet med mig, mamma, pappa och farmor.
På morgonen har vi alltid ätit julfrukost med farmor, likaså i år. När frukosten ätits upp blev det som vanligt dags att dela ut julklappar. De flesta var till mig och var fantastiskt fina och jag blev superglad.
När vi tittat på Kalle anka, sagt hejdå till farmor och pappa kört hem henne, jag hade haft ett kort samtal med pojken i Thailand och vi fixat i ordning med mat och dukning kom familjen Neikter ner från två våningar upp med tillhörande släkting Måns fick vi äntligen äta julbord. Vi hade helt otroligt mycket mat och jag blev proppmätt.
När maten sjunkit och vi pratat och myst ett tag blev det dags att uppfylla Majas önskning om att spela Pictionary. När första omgången var över och mitt lag förlorat blev det dags för familjen från två våningar upp att gå hem och för oss här hemma att titta på Karl Bertil Jonssons jul.

Inga kommentarer: