söndag, januari 04, 2015

2014 - Listan


Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Såg Håkan Hellström på Ullevi till exempel. Och tog examen!

Vilka städer besökte du?
Visby, Köpenhamn två gånger, Split, Lund & Malmö

Bästa köpet?
Har köpt en del superbra saker i år, men måste ändå säga att denna väska från The Cambridge Satchel Company kan vara det bästa. Använder den typ jämt. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla roliga utflykter jag och Erik har åkt på. 

Och ledsen?
Rörö1
Att jag inte får åka hit igen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Slå mig hårt i ansiktet av Thomas Stenström och Not on drugs av Tove Lo. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både gladare & ledsnare i år, tror jag. Har varit ganska jobbigt år då jag återigen har behövt fundera över vad jag vill göra i framtiden, men gladare för att jag och Erik har hittat på så himla mycket roliga saker. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Sytt på min symaskin, tränat och fotograferat. 


Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig för framtiden.

Blev du kär i år? 

Flera gånger om!

Favorit tv-serie?
Började titta på Mad men lite efter alla andra, men såg alla säsonger på rekordtid. Så bra. Och samma sak med Girls då.

Årets bästa film?
The Grand Budapest Hotel, alltså så fin & tokig film.

Bästa boken du läste i år?

Trots att det tog mig en evighet att läsa ut den måste jag ändå säga Maken av Gun-britt Sundström för alla tänkvärda och finurliga ord.

Bästa matupplevelsen?
Första gången jag och Erik var på Madklubben i Köpenhamn. Så roligt koncept och så rolig mat.

Något du önskade dig och fick?

Den här världsgulliga lampan fick jag av Mamma och pappa i julklapp. 


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Erik tog med mig ut i Södra skärgården, bjöd på Nasi goreng från Saltholmen och korkade upp äppelcider ute på en klippa. Därefter bjöd mamma & pappa på middag och massor med kakor!  

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Längtar efter lediga kvällar & helger samt massor med pengar så att jag kan hälsa på Erik som ska bo i Östersund!

Vem saknade du?
Jonna, som ju bor alldeles för långt bort. Och Erik som mest bott på Österlen sen i våras.



Högsta önskan just nu?
Att jag hittar det där som känns riktigt bra att göra om dagarna. Och att Erik och jag kan bo ihop snart.


Inga kommentarer: