fredag, januari 09, 2015

Innan julen flyttar härifrån

_DSC7168 (kopia)
Kanske är det egentligen inte dags att flytta ut julen förrän på tisdag, men så smått börjar jag flytta ut det röda & börjar längta efter flytta in våriga pasteller. Men innan jag flyttar på allt, tänkte jag visa vad som står på min byrå.

Innan jul vek jag en likadan pappersrosett som jag satte på mina julklappar, fast i modell större. Denna är ca 40 cm lång och är gjord av ett jättestort pappersark jag köpte på Panduro. I en glaskupa står min lilla halmbock och bredvid denna en sockertoppsgran från Ica. Blev så glad när jag hittade den eftersom jag insåg att jag inte kunde ha en riktig gran i år. Dessutom luktar den verkligen gran! Till höger om sockertoppsgranen står en liten gran i tyg som min mamma sytt till mig när jag var liten. Längst till höger står min fina JWD concrete table lamp som jag fick i julklapp av mamma och pappa. 

2 kommentarer:

Form & Känsla sa...

Fin rosett! Kul med pynt som inte ser likadant ut som alla andras.

paulinadevries.blogspot.com sa...

Jaa, visst är det! Mycket roligt att ha saker som man själv har gjort också, tycker jag!