onsdag, april 01, 2015

Dubbeldubbel, Kastellgatan

Ikväll hoppade jag i min tyllkjol, tog på mig mitt allra glittrigaste och största örhänge och satte på mig mitt nya våriga läppstift. Jag skulle nämligen möta upp (nästan alla av) mina kollegor från operan för att äta middag på Dubbeldubbel!

_DSC7696
AnnaMaria var med.
_DSC7693
och Daphne
_DSC7700
och Ellen
_DSC7706
Vi beställde in tre setmenyer i storlek mellan, vilka vi delade på två och två. I min och AnnaMarias meny (som var en icke-vegetarisk) ingick fläsk-dumplings, räkwontons, ingefärsfisk, softbuns med anka, ris, ribs  och olika små sallader (b.la en med alger) + dippsåser. Till detta drack vi kinesiskt öl och efter maten beställde jag in en hallon-mojito! Maten var jättegod, men jag blev inte riktigt lika imponerad som på Made in China, som jag och Erik var på för några veckor sedan.

Kvällen var mycket trevlig och det var mycket fint att få se allihopa på en och samma gång, på ett annat ställe än på jobbet! Att kvällen sedan slutade med att Fritjof och Amanda dök upp och att vi gick till Folk för en öl, var såklart en toppen-bonus.


Inga kommentarer: