söndag, oktober 04, 2015

En dag i solen

Erik är helt klar med korsvirkeshuset, vilket nu ligger i en container och väntar på en tomt att stå på.
_DSC9219
Det har alltså varit sista helgen under hans tjänstledighet och den har vi spenderat i Gislöv.

_DSC9232
Jag har krupit upp i kökssoffan och ätit frukost.

_DSC9234
Och Erik har druckit kaffe i solen.

_DSC9251
Efter frukosten igår gick vi ut på promenad! Vi promenerade bort till Brantevik (trots att jag var ganska förkyld och Erik hade massvis med huvudvärk).

_DSC9245
Jag plockade ekollon som jag hoppas ska börja gro snart, så att jag kan sätta dem i min ekollon-vas!

_DSC9256
Det bästa med den här promenadvägen är att man helt plötsligt kan få syn på en ko bland buskarna.

_DSC9263
Den här såg extra gullig ut.

_DSC9272
Utanför Brantevik finns det fina klippor som vi hängde lite på.

_DSC9282
Till middag åt vi pizza med fikon, getost och mandlar på. Till efterrätt blev det äppelpaj och vaniljglass. Trots förkylningen hade vi en alldeles förträfflig dag! 

Inga kommentarer: