måndag, oktober 05, 2015

Växtfärgat garn, benved och en tavla med berättelse

_DSC9323

_DSC9321
I mitt nuvarande vardagsrum ser det ut lite såhär.

Från vänster till höger:
- Mammas växtfärgade garn. De har hängt såhär på övervåningen i huset på Rörö så länge jag kan minnas och jag har alltid tyckt så mycket om det. Så när jag flyttade hit frågade jag mamma om jag fick ta med dem och hon sa ja.
- Benved från familjen Blomqvists fina trädgård. Eriks mamma Birgitta skickade med mig tre superfina buketter igår innan vi åkte och en har fått hamna här.
- Gamla textilband, köpta på loppis i Ystad.
- En tavla med en vit häst och gubbe. På baksidan finns en text om hur tavlan har hamnat här i Sverige. Kunde ej låta bli att köpa denna.
- Gräddkanna från Kockums.
- Fin vinröd växt jag glömt namnet på.

1 kommentar:

Stina - Tillvaron.se sa...

Himla fint med garnet ju, härliga färger tillsammans :)