tisdag, december 16, 2008

1612

Jag har funderat på detta faktum att våra lärare faktiskt inte låter oss ha julmys i skolan. Jag diskuterade detta problem med Frans, som faktiskt inte ansåg detta just som ett problem utan mer som något jag bara allmänt stör mig på. Eftersom vi konstaterade att vi faktiskt inte har fått haft roligt på väldigt många år i skolan.
Det roliga är bara att vissa lärare låter oss slappa, så vi får håltimma, medan andra ger oss inlämningar till sista dagen. Det känns sådär.
Eftersom vi nu fick sluta tidigare från spanskan, med orden "glöm inte spanskan, men plugga INGENTING!" fick vi gå och nu sitter jag i biblioteket. Jag sitter framför en pc och tangentbordet är olidligt jobbigt.
Johanna är sjuk och det är tomt utan henne. Jag hoppas att hon kommer imorgon så vi kan leka hela håltimman imorgon. Känns konstigt att alla lyckas bli sjuka nu, en vecka innan jul. Jag antar att kroppen försvarar sig på det sättet. Kanske. Den säger kanske ifrån, jag menar, hur mycket stressar vi inte?
Ikväll ska jag köpa en Coldplaybiljett och natten den 22e augusti ska jag & Jonna dra runt på alla nattklubbar vi hittar tills första tåget hem går. Det kan liksom inte sluta dåligt, bara i ett stort skrattanfall.

The sky could be blue, I don't mind.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag leker med dig imorgon <3