söndag, december 14, 2008

Inomhus/Utomhus

Jag har inte skrivit på några dagar. 
I tisdags var mysigast nånsin tror jag. (Iaf på väldigt längre) Min Frans var och mönstrade i staden, fick slippa lumpen tack vare ansträngningsastma. Vi köpte gran och insåg hur mysigt det är att träffas som normala människor.
Onsdag och Johanna ringer på dörren vid 9 och jag har bakat scones. Vi äter frukost och tanken är att vi ska pyssla, men lyckas som vanligt prata bort allt. Mysigt i massor var det i vilket fall.
Fredag och vi ska åka skridskor. På isen är det kallt och mina tår fryser till is, men med Abba låtar som underhållning spelar tårna ingen roll. Jonna & Jag står mest stilla och tänker ut hur vårt uppträdande för mina föräldrar senare ska ta form. Vi lämnar liseberg och kommer efter en tur till Jonna hem till mig för att äta laxburgare. Vid samtalsbordet handlar diskussionen från muslimska kvinnors rätt i samhället till varför i hela friden Jocke var så otroligt tråkig på signeringen. Min pappa suckar och konstaterar tillsammans med min mamma att det är sådan image han har och vem fasen orkar med sånna som oss?! 
Vi konstaterar i vilket fall att i sommar ska vi se Coldplay spela i Stockholm.
Nästa dag vaknar vi och inleder dagen med julmusik och lussekattsbakning. Jonna gjorde en fjäril.
Helgen  var planerad till att hinna göra alla julklappar, eftersom jag ska resa till min Frans nästa helg. Man kan lugnt påstå att det inte riktigt blev som jag tänkt.

Min far har köpt en MacBook Pro och på nyår är vi i Paris bärandes på ett kamerastativ!

Inga kommentarer: