tisdag, december 23, 2008

Dagen före


Imorgon är det julafton. Vilket betyder att idag har jag haft mycket att göra. 
Dagen började när jag vaknade 9.35 och försökte somna om, men istället ringde Frans för att säga God morgon. 
Dagen fortsatte med att jag: Gick upp, åt frukost (! som mamma skulle sagt), dammsög lägenheten, åt lunch, pysslade det sista på Jonnas julklapp och började sedan sy på min kjol. Jag var oändligt trött på mina kläder. Flera skulle säga med ironi i rösten att: "Jo, du har ju verkligen lite kläder, stackars dig." Jag i min tur vill påstå att man faktiskt tröttnar även om jag då kanske har något längre tid på mig innan jag tröttnar. Kjolen sys av ett tyg jag hittade på Åhlens och mamma skrattade åt mig, men såg ändå stolt ut när jag kommit igång. 
Kjolen dyker nog upp på bild imorgon, eftersom jag faktiskt är nöjd själv. 
Idag har jag även gjort köttbullar med pappa och fått hem min efterlängtade bok Blir du ledsen om jag dör? av Andreas Gustavsson. Den rekommenderas varmt om man tycker om lite kluriga dikter. 
Imorgon startar dagen med frukost hemma tillsammans med farmor, paketöppning och sedan hänger vi ihop med familjen Neikter. 

Idag hade dessutom min pappa lagt, utan att säga något, kondomer från Macforum på mitt skrivbord. Jag antar att jag skulle ta det som en pik?



Inga kommentarer: