måndag, december 08, 2008

Tell-tale heart?


Idag har varit en meningslös dag. En såndär dag som man helst hade bara skippat, liksom raderat ur kalendern. Mensvärk är verkligen inte något man vill uppleva och inte blir det heller bättre när dagen endast består av en enda lektion. Som i sig är helt onödig. 
Morgonen var planerad till att göra fotografarbetet, men icke sa nicke. Jag hamnade i min säng ätandes frukost framför Svensson, Svensson. Har insett tjusningen i att sitta i min säng på morgonen, vilket iofs Frasse kom på för längesen antar jag. För övrigt ska min käre Frans mönstra imorgon, och jag skulle tydligen vara rädd för att han skulle behöva dra ut i krig. Jag i min tur fick en vision om hur han verkligen inte skulle klara sig där.  
Schillerska ligger etta på listan över snurrigheter. Imorgon har vi nämligen också bara en lektion. Och jag borde gå och lägga mig, men kan inte låta bli att stanna uppe. 
Min fundering för dagen är vad tell-tale kan betyda. Hjälp sökes.

Julkalendern är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har hittat lite olika definitioner, alla väldigt olika beroende på sammanhang!
"1. One who informs on another; a talebearer.
2. Something that indicates or reveals information; a sign.
3. Any of various devices that indicate or register information, especially:
a. A time clock.
b. Nautical One of the brightly colored lengths of yarn or ribbon attached to the shrouds, stays, or sails of a sailboat, serving to indicate wind direction relative to the boat's motion.
c. A row of strips hung above a railroad track to warn a passing train of low clearance ahead.
4. Sports A resonant metal strip, 24 or 30 inches (61 or 76 centimeters) high, across the bottom of the front wall of a racquets or squash court above which the ball must be hit."